نور پردازی کامل

این نوع نورپردازی منجر به روشن شدن کل بنا می شود و با استفاده از پروژکتورهایی که در اطراف بنا قرار گرفته اند اجرا می گردد. نوری که با این روش در فضا پخش می شود می تواند از طریق پنجره ها و درب های شیشه ای وارد ساختمان شود، از این رو نورپردازی کامل برای نمای ساختمان های مسکونی و هتل ها مناسب نیست و بیشتر برای تاکید بر نمای مکان های تاریخی اعمال می شود.

نورپردازی منطقه‌ای یا تاکیدی

اگر می‌خواهید بنا نقشی ماندگار در ذهن بیننده به جای بگذارد این نوع نورپردازی مهم‌ترین نوری هست که باید از آن بهره ببرید. پنجره‌ها، ستون‌ها و بالکن‌ها مناطقی هستند که با تاکید بر روی آن‌ها هارمونی کلی بنا به نمایش در می‌آید. نور تاکیدی یا منطقه‌ای همانطور که از نامش پیداست بایستی یکی از جنبه‌های بنا را بیشتر از باقی به یاد مخاطب بیاورد. به عنوان مثال، با تاکید بر روی ستون‌های ساختمان، بلندی و استحکام بنا را به مخاطب القا می‌نمایید.توان لامپ‌های به‌کار رفته کم الی متوسط است و محل نصب عموما بر روی خود نما می‌باشد. می‌توانید از وال واشرهای LED برای این منظور بهره ببرید.

نورپردازی پس زمینه

نورپردازی پس زمینه به منظور متمایز نشان دادن و جدا نمودن بنا از محیط پیرامون است. این محیط می تواند شامل درختان و یا ساختمان های دیگر باشد. با استفاده از نورپردازی پس زمینه، ساختمان مانند یک تصویر برجسته در پس زمینه ای تیره به چشم می آید.

نورپردازی پر زرق و برق

ساختمان‌های تجاری، تفریحی و مراکز خرید بایستی بسیار ویژه و متمایز به نظر بیایند. با قرار دادن چراغ‌های رنگی، تک‌رنگ و دینامیک ساختمان متمایز از سایر ساختمان‌ها به نظر خواهد آمد.این روش برای فضاهای شهری مانند پل‌ها و محل تقاطع اتوبان‌ها نیز کاربرد دارد و چهره شهر را جذاب‌تر می‌نماید. رشد تکنولوژی LED منجر به ساخت انواع نورهای رنگی در ابعاد بسیار متنوع گردیده؛ ولیکن بی‌دقتی در زمینه انتخاب رنگ یک اثر زیبا را به یک ساختمان معمولی بدل می‌سازد. مطالعه معانی رنگ‌ها در هر پروژه امری واجب در راستای کاربرد صحیح رنگ در نورپردازی می‌باشد.

نورپردازی با نئون فلکسی

نورپردازی با نئون فلکسی یا انعطاف پذیر با استفاده از رشته لامپ های ضد آب LED صورت می گیرد. این نورپردازی نمای ساختمان را متفاوت نشان می دهد و ساختمان مانند یک طرح سه بعدی دیده می شود. ریسه های LED قسمت های مختلف بنا و خطوط افقی و عمودی آن را از سایر قسمت ها جدا می کند.

اجرای نور پردازی نمای ساختمان ، توسط متخصصین خدمات راپل ( راپل کار ) انجام می گیرد.اگر در استان البرز و شهر کرج و استان تهران برای نور پردازی نمای ساختمانتان به دنبال راپل کار هستید ، گروه یکتا راپل با بهترین کیفیت و کمترین زمان و معقول ترین هزینه ، در خدمت شماست.از دیگر خدمات گروه یکتا راپل در زمینه ی کار در ارتفاع بدون نیاز به داربست پیچ و رولپلاک سنگ نما ، شستشوی نمای سیمانی و سنگی ،شستشو و تعویض نمای شیشه ای ،نصب انواع لوله در ارتفاع ،رنگ آمیزی نمای ساختمان و ..می باشد.